Jen pro kočky. Vznikla nová sociální síť, kočkomunita

Tereza Holanová Tereza Holanová
4. 1. 2013 16:25
Majitelé zvířat mohou publikovat fotografie a přátelit se s dalšími kočkami
Foto: Catmoji

Penang - Svoji vlastní sociální síť už mají i kočky. Jmenuje se Catmoji a do světa ji na Štědrý den pustili inženýři v Malajsii. "Chceme se stát Facebookem pro kočky," uvedli pro server Betabeat.

Milovníci zvířat tu mohou sdílet fotografie a videa svých micek a přátelit se s dalšími chovateli. Namísto přátel má každá kočka podobně jako na Twitteru či Instagramu "followery".

Pro kočky, nebo o kočkách?

Uživatelský profil nápadně připomíná Timeline na Facebooku s velkou titulní fotkou. Namísto profilové fotky slouží avatar, vlastně Catvatar, který si lze zvolit podle plemena kočky.

Samotný profil příliš přehledně nepůsobí. Pod avatarem je uvedená rasa, na titulní fotografii jméno majitele; časová osa přitom vypadá tak, jako by na ni psala kočka.

Kreativitu ale tvůrcům upřít nelze. Kromě Catvataru je důkazem třeba označení "Your catmunity" (tedy vaše kočkomunita).

Dost bylo koček na Facebooku

"Našim cílem je, aby se internet stal díky kočkám lepším a šťastnějším místem," uvádí autoři na stránkách sítě.

Přímo Betabeat nabízí prozaičtější vysvětlení, proč vzniklo pro kočky samostatné místo. Na Facebooku začne se záplavou zvířecích fotek každý časem své známé obtěžovat, i kdyby byla jeho kočka sebehezčí.

Někteří zacházejí dokonce tak daleko, že svým domácím miláčkům vytvářejí samostatnou stránku - což Facebook ve svých pravidlech zakazuje. V létě se provozovatel americké sítě sice pustil do boje s falešnými uživateli (podle srpnové zprávy bylo takových přes 80 milionů), zvířecích profilů je ale přesto na Facebooku stále dost. Stačí do vyhledávacího okna zadat "Mourek" nebo "Micinka".

Reklamě neutečete

Pro první přihlášení na Catmoji je potřeba dostat pozvánku od některého z uživatelů, případně o přístup požádat přímo správce.

Bez registrace lze prohlížet fotografie, a to jak na titulní straně, tak v profilech jednotlivých koček. Ty jsou pro přehlednost rozdělené do skupin na roztomilé, legrační, šťastné, smutné a překvapené.

Stejně jako Facebook má přitom Catmoji vlastní politiku ochrany osobních dat. A zdá se, že peníze bude vydělávat podobnou cestou- prodejem uživatelských dat třetím stranám. Těmi mohou být například výrobci kočičího žrádla, doplňků či hraček pro zvířata.

Zároveň Catmoji zakazuje přístup všem, komu ještě nebylo třináct let. Provozovatelé si také vyhrazují právo vyhostit uživatele, kteří někdy ubližovali zvířatům.

 

Právě se děje

Další zprávy