Vlažní Češi. Proč si pro iPad přišli jen skalní fandové

Tereza Holanová Tereza Holanová
23. 3. 2012 13:25
Zahraniční fronty se nekonaly, před českými obchody postávalo 15 až 25 nadšenců
Kromě toho nový iPad podporuje diktování textu, a to v angličtině, němčině, francouzštině a japonštině. ,,Místo psaní klepněte na ikonu mikrofonu na klávesnici a iPad začne naslouchat tomu, co řeknete. Po klepnutí na tlačítko Hotovo převede vaše slova na text," uvádí zástupci Applu. Diktovat lze zprávy, vlastní poznámky nebo text hledaný na internetu.
Kromě toho nový iPad podporuje diktování textu, a to v angličtině, němčině, francouzštině a japonštině. ,,Místo psaní klepněte na ikonu mikrofonu na klávesnici a iPad začne naslouchat tomu, co řeknete. Po klepnutí na tlačítko Hotovo převede vaše slova na text," uvádí zástupci Applu. Diktovat lze zprávy, vlastní poznámky nebo text hledaný na internetu. | Foto: Reuters

Praha - Zatímco v Tokiu nebo v Hongkongu čekaly davy zákazníků na třetí model iPadu celou noc, v Praze se v pátek sešly pouze skupinky nejvěrnějších fanoušků. U obchodu iWorld v centru Prahy přešlapovalo půl hodiny před uvedením nového tabletu deset lidí.

Pouze první z nich strávil v ulici 28. října většinu noci - k prodejně dorazil ve čtyři ráno. Prý měl strach, aby se na něj skutečně dostalo. Nakonec tu čekal sám až do půl osmé, kdy se objevili další nedočkavci.

Mexické vlny se nekonaly

Vesměs se jednalo o mladé lidi, dívka byla ve skupince jediná. Před tři čtvrtě na deset se připojila starší paní. Tu poslal vnuk, který je nemocný. "Vůbec tomu nerozumím, vše to mám napsané na papírku," vysvětlila pro Aktuálně.cz.

Řada se nakonec mírně protáhla. Na mexické vlny nebo odpočítávání posledních vteřin, které zažili Češi, pokud se před týdnem vydali na nákup do Drážďan, byste čekali marně.

Hlouček zájemců až do poslední chvíle poklidně vyčkával, v deset jeden z prodejců odemkl obchod a had zákazníků se začal šinout dovnitř. Netrvalo dlouho a obsluha si fotografovala prvního majitele nového iPadu. V půl jedenácté se k pultu přiblížili i ti, kteří stáli na konci. "Myslel jsem si, že to bude horší a strávím tu více času," oddechl si muž, který frontu uzavíral.

Proč Češi přijali nový iPad oproti Australanům nebo Němcům tak vlažně? Někteří si jej už pořídili v Německu, kde se tablet začal prodávat o týden dříve. "Mají tu hůře zvládnutý marketing," shodují se kluci ve frontě.

Video z prvního dne prodeje najedete vlevo.

Dostat by se mělo na všechny

O trochu větší nápor zaznamenala prodejna iStyle v pražské Revoluční ulici, kde stálo před zahájením prodeje zhruba 25 osob. "Přišel jsem do práce ve tři čtvrtě na osm, a to jsem zde viděl zhruba patnáct lidí," uvádí jeden z pracovníků. Minulý rok, když Apple představil iPad 2, byl ale podle něj zájem vyšší.

V brněnské Olympii čekalo okolo dvaceti fanoušků, v ostravském Avionu jich podle prodejce mohlo být deset, přičemž další zákazníci přišli později. Podobné je to v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. "Fronta tu už není, lidé ale stále průběžně chodí a nakupují," sdělil před polednem jeden ze zaměstnanců.

Jak zástupci jednotlivých prodejen potvrzují, letos mají větší zásoby než před rokem. Zbýt by tedy mělo na všechny. "Nevím přesně, kolik tabletů máme, od každého druhu, konfigurace a barvy jich je ale dost," říká vedoucí obchodu iWorld Elena Bačová s tím, že sama si chce nový iPad koupit také.

 

Právě se děje

Další zprávy