Reklamy i regál v obchodě už poznají vaše pohlaví a věk

David Slížek, LP Fish
22. 2. 2012 13:55
Interaktivní reklama v Londýně ukazuje spot jen ženám. Podobná technologie už míří také do obchodů
Virtuální obchod Adiverse
Virtuální obchod Adiverse | Foto: Adidas

Doba, kdy nás budou billboardy na ulici poznávat a oslovovat jménem jako ve sci-fi filmech, je už za dveřmi.

Jeden takový billboard budoucnosti používá v Londýně britská nezisková organizace Plan UK, která pomáhá dětem z chudých zemí dostat se na studia. Speciální poutač je umístěn na Oxford Street v londýnském West Endu.

Reklama jen pro ženy

Interaktivní billboard používá fotoaparát s vysokým rozlišením. Dříve než kolemjdoucím zobrazí reklamu, naskenuje jejich podobu a analýzou obrazu určí jejich pohlaví.

Vestavěný systém údajně dokáže podle obličejových rysů s 90% přesností rozpoznat, zda je kolemjdoucí muž, či žena.

Ženám pak ukáže čtyřicetivteřinový klip kampaně "Protože jsem dívka", která propaguje sponzoring vzdělání dívek z rozvojových zemí. Muže místo klipu nasměruje na stránky Plan UK.

Smyslem projektu je ukázat mužům, jaké to je, "když vám někdo vezme možnost základní volby", popisují tvůrci kampaně.

Boty podle věku

Rozpoznávání pohlaví a věku už ale míří také do komerčních aplikací. Firma Intel v lednu předvedla svůj software AIM Suite, který analyzuje tváře zákazníků v obchodě a dokáže jim nabízet zboží odpovídající jejich pohlaví a věku.

V praxi už systém testuje firma Adidas. Ve svém obchodě nainstalovala speciální zeď z LCD monitorů, na kterých zákazníci mohou procházet nabídkou sportovní obuvi.

Systém nazvaný Adiverse jim sám nabídne boty, které podle něj odpovídají jejich věku a pohlaví. Zákazník si je pak může pomocí dotykové obrazovky prohlédnout ze všech stran, přečíst si, co o dotyčném modelu říkají lidé na sociálních sítích, přivolat prodavače, nebo i boty rovnou koupit.

Podívejte se, jak to funguje v praxi:

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

TIP: Líbí se vám naše články? Sledujte Dataramu na Facebooku, na Google+ nebo na Twitteru!

 

Právě se děje

Další zprávy